WYCIECZKA DO BERLINA

9e572fae0323804d0W sobotę, 15 czerwca 2013 roku turyści z Koła Terenowego nr 1 wraz z grupą sympatyków odwiedzili stolicę Niemiec – Berlin.

686c7f881546c42dcZwiedzanie rozpoczęliśmy od Reichstagu i symbolu miasta Bramy Brandenburskiej. Spacerkiem wzdłuż Unter den Linden doszliśmy do Katedry św. Jadwigi. Ten katolicki kościół przypominający architektonicznie rzymski Panteon wart jest zobaczenia choćby tylko ze względu na ciekawe organy. Obok na Babelplatz podziwialiśmy gmach klasycystycznej, najstarszej opery w Berlinie. W parku przed Berliner Dom zrobiliśmy sobie krótką przerwę w trakcie której zapoznaliśmy się z historią tej katedry, która w czasie II wojny światowej była zbombardowana, teraz jest odbudowana oraz zrekonstruowana i wygląda jak za czasów cesarza Wilhelma II. Berlińska katedra to pomnik dynastii Hohenzollernów, w krypcie znajduje się ponad 90 sarkofagów pruskich arystokratów.

Przez Wyspę Muzeów udaliśmy się do przystani i popłynęliśmy statkiem wycieczkowym po Szprewie. W trakcie rejsu słuchaliśmy informacji /po polsku/ o mijanych zabytkach /tutaj ciekawostka: Berlin ma więcej mostów niż Wenecja/.

Zrelaksowani po rejsie udaliśmy się do Dzielnicy św. Mikołaja ,uważanej za kolebkę miasta. Zwiedziliśmy tam najstarszy kościół Berlina, gotycki Kościół św. Mikołaja.

a47225b87c25bc29aNa zakończenie naszej berlińskiej wyprawy weszliśmy na 67-metrową Kolumnę Zwycięstwa, potocznie zwaną „Złotą Elzą”. Z platformy widokowej podziwialiśmy panoramę miasta. Pełni wrażeń i w doskonałych humorach przez park Tiergarten udaliśmy się na dworzec i wróciliśmy do domu. Do zobaczenia na kolejnych wycieczkach po kraju naszego zachodniego sąsiada. Z turystycznym pozdrowieniem organizatorzy: Ewa Dąbek i Zbigniew Worobiej.