REGULAMIN UCZESTNICTWA W WYCIECZKACH

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Niniejszy „Regulamin uczestnictwa” dotyczy wszystkich wycieczek i imprez organizowanych przez zarząd oddziału oraz koła i kluby.

2. Wszyscy uczestnicy wycieczek/imprez, zwani dalej „Uczestnikami”, zobowiązani są do przestrzegania niniejszego „Regulaminu uczestnictwa”.

3. Wycieczki organizowane przez zarząd oddziału oraz koła i kluby nie mają charakteru komercyjnego. Organizatorzy obsługują wycieczkę na zasadzie wolontariatu.

II. ZAPISY NA WYCIECZKĘ

4. Zapisy na wycieczki/imprezy oddziałowe przyjmuje sekretarz zarządu oddziału w godzinach urzędowania lub za pomocą elektronicznych środków łączności.

Zapisy w kołach i klubach przyjmują prezesi lub organizatorzy wycieczek/imprez.

Zapisu na wycieczkę można dokonać osobiście, poprzez osoby trzecie lub telefonicznie.

Warunkiem zapisu na wycieczkę jest wpłata pełnej kwoty w przypadku wycieczki jednodniowej lub zaliczki w wysokości podanej w ogłoszeniu w przypadku wycieczki wielodniowej. Wpłaty można dokonać osobiście lub przelewem na konto bankowe oddziału:

Bank Pekao S.A.

ul. Nowa 2

66-620 Gubin

Nr konta – 04 1240 6869 1111 0011 3393 2583

Po zapisaniu na wycieczkę należy dokonać opłaty w ciągu 72 godz. Nie wniesienie opłaty w tym czasie będzie traktowane jako rezygnacja z wycieczki.

Na przelewie należy wpisać nazwę imprezy, nazwisko i imię osoby, na która dokonuje wpłaty.

5. Dokonanie opłaty za wycieczkę jest potwierdzeniem przyjęcia „Regulaminu uczestnictwa” do wiadomości i zobowiązaniem do jego przestrzegania.

6. O kolejności zapisu decyduje data wpłaty należności za wycieczkę.

7. Pierwszeństwo zapisu mają członkowie zarządu oddziału, członkowie oddziałowej komisji rewizyjnej i prezesi kół/klubów. Pierwszeństwo zapisu będzie respektowane do 5 dni roboczych od dnia ogłoszenia zapisów.

8. Uczestnicy wycieczek, którzy są członkami PTTK i mają opłaconą składkę na bieżący rok są ubezpieczeni w ramach ubezpieczenia grupowego. W związku z tym wszystkie powstałe szkody na zdrowiu należy natychmiast zgłosić Organizatorowi. Jest to warunek starania się o odszkodowanie z tytułu ww. ubezpieczeń.

9. Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków nie obejmuje uszczerbków na zdrowiu powstałych w wypadkach po spożyciu alkoholu oraz w innych przypadkach zawartych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

10. Sympatycy i osoby nie należące do PTTK chcąc uczestniczyć w imprezie oddziału,

koła/klubu wnoszą składkę w pełnej wysokości. Organizator nie ubezpiecza tych osób i

nie ponosi odpowiedzialności za szkody na osobie uczestniczącej. Obowiązkowo takie

osoby muszą posiadać ubezpieczenie we własnym zakresie.

11. Kwota nadwyżki pozostała z rozliczenia wycieczki zostanie wpłacona na konto

oddziału i przeznaczona na statutową Oddziału.

II. REZYGNACJA Z UCZESTNICTWA W WYCIECZCE

1. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w wycieczce, uczestnik zobowiązany

jest o tym poinformować organizatora najpóźniej na 5 dni przed wycieczką.

2. Zgłoszenie rezygnacji należy dokonać osobiście w biurze zarządu lub prezesom kół i

klubu, a w uzasadnionych przypadkach telefonicznie.

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w wycieczce po podanej w ogłoszeniu

dacie zapisów, decyzję o zwrocie wpłaconych kwot każdorazowo podejmuje

organizator, indywidualnie dla każdej osoby. Organizator może pomniejszyć zwrot

wpłaconej kwoty, o poniesione przez niego koszty związane z wycieczką.

W przypadku znalezienia na swoje miejsce innej osoby koszt wycieczki zostanie.

zwrócony w pełnej kwocie

4. Osobom, które nie wezmą udziału w wycieczce, a nie zgłosiły tego faktu

organizatorowi odpowiednio wcześnie zwrot wpłaconych kwot nie przysługuje!

IV. ZACHOWANIE NA WYCIECZCE

1. Za realizację programu wycieczki odpowiedzialni są organizatorzy wycieczki.

2. Każdy uczestnik bierze udział w wycieczkach na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Organizator nie bierze odpowiedzialności za wypadki powstałe w czasie trwania

wycieczki oraz za szkody wynikłe w stosunku do uczestników wycieczki i osób trzecich.

3. Zastrzegamy sobie prawo odmowy zapisu na wycieczki osobom, które wcześniej nie

stosowały się do zaleceń organizatora.

4. Niepełnoletni mogą brać udział w wycieczkach tylko pod opieką i na odpowiedzialność

osób dorosłych. Osoba biorąca czasowo odpowiedzialność za niepełnoletnich musi we

własnym zakresie zadbać o pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział

dzieci pod opieką tejże osoby w danych dniach. Organizatorzy służą pomocą, ale nie

biorą odpowiedzialności za żadne zdarzenia i szkody wynikłe podczas sprawowania tej

opieki.

5. W wycieczce/imprezie uczestniczyć mogą wyłącznie osoby znajdujące się na liście,

będącej w posiadaniu organizatora. Osoby nie znajdujące się na liście nie będą

zabierane na wycieczkę!

6. Podczas wycieczki krajowej należy mieć przy sobie dowód osobisty lub inny

dokument ze zdjęciem, a w przypadku wycieczek zagranicznych paszport lub dowód

osobisty oraz Kartę EKUZ.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia tożsamości uczestnika oraz

do sprawdzenia aktualnej legitymacji PTTK.

8. W przypadku, gdy uczestnik nie posiada lub nie chce okazać dokumentu

tożsamości Organizator może odmówić takiej osobie prawa udziału w wycieczce,

bez możliwości ubiegania się o zwrot wpłaconych kwot.

9. W trakcie jazdy, ze względów bezpieczeństwa, zabronione jest chodzenie po

autokarze i spożywanie gorących napojów.

10. W autokarze obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych.

11. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany programu wycieczki z przyczyn od nas

niezależnych a mających wpływ na bezpieczeństwo uczestników (np. załamanie

pogody lub inne przyczyny).

12. Uczestnicy wycieczki zobowiązani są do przestrzegania przepisów miejscowych,

granicznych, celnych, obowiązujących w parkach narodowych, krajobrazowych,

rezerwatach przyrody oraz porządkowych określonych przez prowadzącego

wycieczkę.

13. W trakcie trwania wycieczki należy bezwzględnie podporządkowywać się

poleceniom Organizatora, przewodnika oraz kierowcy autokaru.

V. WYCIECZKI GÓRSKIE

1. Pamiętaj, że wycieczki górskie wymagają dobrej kondycji marszowej.

2. Biorąc udział w wycieczce uczestnik powinien posiadać odpowiedni ekwipunek

turystyczny.

3. Zgłoszenie się na wycieczkę jest potwierdzeniem dobrego stanu zdrowia

uczestnika. W przypadku stałego stosowania jakichkolwiek leków prosimy o ich

zabranie ze sobą.

4. Przewodnik lub prowadzący wycieczkę może nie dopuścić do udziału w pieszej

wycieczce górskiej uczestnika, którego ekwipunek nie będzie mu gwarantował

bezpieczeństwa.

5. Pełnoletni uczestnik wycieczki może się odłączyć od grupy na własne ryzyko,

powiadamiając o tym kierownika wycieczki i ponosząc z tego tytułu wszelkie

konsekwencje.

6. Podczas wybranych wycieczek uczestnicy realizują własny program!

VI. UWAGI KOŃCOWE

1. Udział w wycieczce/imprezie traktujemy jako dorozumianą zgodę na publikację

wizerunku w ramach fotorelacji na stronach internetowych oddziału. Jeżeli uczestnik

wycieczki/imprezy/ nie wyraża na to zgody, to jest zobowiązany do dostarczenia takiej

informacji na piśmie.

2. Zdjęcia z wycieczek i innych imprez Oddziału są naszą własnością, który jako ich

dysponent w zakresie praw majątkowych zezwala na nieodpłatną publikację w

periodykach, oraz wyraża zgodę na ich utrwalanie i reprodukowanie (zwielokrotnienie)

drukiem oraz rozpowszechnianie w wersji elektronicznej w internecie.

3. Osoby nie zrzeszone w PTTK wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych

dla potrzeb PTTK, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia

29 sierpnia 1997 (Dz. U. nr 133, poz. 883).

4. Wszelkie wątpliwości uczestnictwa w wycieczce/imprezie rozstrzyga i interpretuje

organizator wycieczki.

5. Regulamin uczestnictwa w wycieczkach/imprezach organizowanych przez PTTK

Oddział Miejski został zatwierdzony przez Zarząd Oddziału PTTK Oddział Miejski

uchwałą na posiedzeniu zarządu w dniu 14.12.2023r.