OGÓLNOPOLSKI ZLOT „ROWEREM PRZEZ PARKI KRAJOBRAZOWE WIELKOPOLSKI”, SIERAKOWSKI PARK KRAJOBRAZOWY 13-16.06.2013r.

19a7cad56e1571ff1590a82d64739de6a4To druga edycja rajdu, której pomysłodawcą jest KTR Sigma w Poznaniu. Bazą zlotu był Centralny Ośrodek Sportowo-Szkoleniowy w Sierakowie.Zjechało nas 144 osoby z całej Polski, my dojechaliśmy spóźnieni i nie udało nam się ze wszystkimi zwiedzić miejscowego kościoła pobernardyńskiego zwanego Perłą Sierakowa (nadrobiliśmy to w niedzielę). Nasz dojazd na zlot to oddzielna historia, a droga krajowa nr 133 15 km przed Sierakowem to temat do filmu Barei. Co prawda jest informacja,że jest to odcinek drogi gruntowej, ale już ani słowa o tym, że na jej 300- metrowej długości piaski dorównują tym na Saharze, asfalt niknie i zamiast drogi pojawia się plaża, przeszkoda nie do pokonania dla samochodu osobowego zakopanego po szyberdach w piachu. Odkopanie i pokonanie odcinka ok.150 m to kaskaderski wyczyn, ale udany z wielką pomocą wezwanych na pomoc znajomych (Klub 88 ze Szczecina). Widok przecudny, bo bez sprzętu, ręcznie, zdani na własną pomysłowość, ale udało się. Wyjechałam. Mirek w tym czasie zostawił mnie w lesie (samą) i poszukiwał pomocy u właścicieli ciężkiego sprzętu ok.4 km dalej. Tutaj serdeczne podziękowania dla przemiłej Pani Weterynarz za bezinteresowną pomoc. Dotarliśmy do bazy umorusani, ale i szczęśliwi, że się udało. Wieczorem ugoszczeni drożdżówkami, kawką i herbatą zostaliśmy zapoznani z planem zlotu. Każdy uczestnik otrzymał przewodnik turystyczny „Notecki Szlak Turystyczny” i kamizelkę odblaskową. W piątek podzieleni na grupy z przewodnikami na czele wyruszamy na trasę zwiedzając m.in.Stare Miasto i Muzeum Regionalne w Międzychodzie, izbę pamięci w leśniczówce Mokrzec.

Wszędzie dopieszczani, że „głowa boli”. Pączki, kiełbaski, zupki, kawki, herbatki. Wieczorem w bazie przy ognisku są śpiewy, konkursy sprawnościowe i strzelanie z wiatrówki. Panowie w swoim żywiole.

bf3c502552801edce W sobotę w grupach wyruszamy do Zamku Opalińskich i Stadniny Ogierów, następnie do Chwalimia z XIX w.dworkiem. Dalsza trasa to m.in. Skansen Olenderski, punkt widokowy Sośnia-Upartowo, tzw. Góra Głazów. Docieramy do Chrzypska Wielkiego, a tam festyn, występy zespołów dziecięcych, a dla nas kolejny poczęstunek. Wracamy do bazy. Po krótkim odpoczynku mamy konkurs krajoznawczy. Wieczorem przy ognisku zakończenie rajdu, Komandor Rysiu Rurka wręczył puchary, medale i nagrody. Podziękował przybyłym. Wiemy, że zlot odbył się przy pomocy Lokalnej Grupy Działania Puszcza Notecka i Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Międzychodzkiej. Ale wielki szacunek dla komandora Zlotu i Klubu SIGMA. Krystyna i Mirek Sikorscy